maandag 8 september 2014

Lionels Weekvisie: Hiddink moet nu al schuiven

Beste Wouter,
Als ik een blik op jouw verlanglijstje van afgelopen vrijdag werp denk ik eigenlijk maar één ding. Ik hoop dat de kerstman jou beter gezind is. Anderzijds symboliseert dat verschil tussen verlangen en realiteit volgens mij precies de charme van sport. Je kunt van alles verlangen en voorspellen, uiteindelijk weet je het nooit.

Misschien dat jouw wens dat Robert Gesink de monden snoert en comfortabel in de top tien staat nog het dichtst bij de waarheid komt. De Condor uit Varsseveld is nog niet helemaal zeker van zijn plek bij de bovenste tien maar ik zie hem wel fantastisch rijden. Als je je bedenkt dat Belkins speerpunt vier maanden geleden nog op de operatietafel lag om een ingreep aan het hart te ondergaan en je ziet hoe dicht hij bij de toppers kan blijven belooft dat veel goeds.

Wat vergis je niet Wouter, het niveau is enorm hoog in de Vuelta a Espana. De etappe naar Covadonga van afgelopen zondag leek bij tijd en wijlen wel een sprintduel op de baan. Alberto Contador, Alejandro Valverde en Purito Rodriguez bestookten elkaar met venijnige aanvallen op vol vermogen zoals Theo Bos dat in zijn beste dagen op het houtwerk van de mondiale wielerovalen deed. Gesink geeft iedere dag slechts veertig seconden tot een minuut toe in de laatste kilometers. Ik ben hoopvol voor de laatste twee grote afspraken: Il Lombardia en Ponferrada, het wereldkampioenschap op de weg.

Als ik vooruitkijk naar de komende sportweek dan wil ik het toch vooral hebben over Tsjechië-Nederland. De Tsjechen speelden vorige week in oefenduel tegen Team USA. Na afloop sprak ik mijn vriend Stephen Meyer, chef bij het Amerikaanse Bleacher/Report, over de wedstrijd en hij zei: "Ik kan me onmogelijk voorstellen dat jullie (Nederland) niet over deze ploeg heen walsen." Helaas ben ik na Italië-Nederland iets minder optimistisch gestemd. Zo scherp was het allemaal niet afgelopen donderdag.

Guus Hiddink moet nu al gaan schuiven en bouwen aan zijn EK-ploeg. De kwalificatie door rollen en dan eens iets bedenken is er niet bij. De eersten die geslachtofferd moeten worden zijn Dirk Kuijt, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. Met name Kuijt kan echt niet langer. De sprint die hij aanging toen Daryl Janmaat uit positie was, was werkelijk lachwekkend. Een sprint tussen de speler met bal en die zonder bal moet eruit zien als een start uit stilstand tussen een handgeschakelde auto en een automaat. Om de tien tot twintig meter een hapermomentje om de bal aan te tikken danwel te schakelen. De handgeschakelde Dirk werd echter genadeloos op achterstand gezet en zag het gat alleen maar groeien. Ik pleit ervoor om nu direct Luciano Narsingh op te stellen.

Ik spreek je vrijdag, als we het grote vuurwerkweekend in de Vuelta in gaan en de eredivisie gewoon weer op volle kracht draait.

Groeten,

Lionel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten